Programma Operational Excellence

Het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.

Supply Chain Collaboration en Agile

Rob van Gorkom
Sessie

09:00 Processimulatie - Operational Excellence toepassen in de praktijk

In een processimulatie leert u de verschillende methoden en technieken toepassen in de praktijk. U leert aan de hand van observatietechnieken de verspillingen en bronoorzaken herkennen, en past methodieken als Value Stream Mapping toe. Tevens voert u verbetervoorstellen door. Op deze wijze ervaart u de kracht van de verschillende methodieken.

Rob van Gorkom

Rob van Gorkom

Rob van Gorkom is Master Trainer en Senior Adviseur bij het Nyenrode Lean Institute en Lean Management Instituut. Hij verzorgt Masterclasses op het gebied van Lean en adviseert diverse organisaties in hun Lean transformaties. Na een carrière in de financiële zakenwereld werd hij consultant en de laatste jaren specifiek op het gebied van Operational Excellence en Lean Management.

Sessie

10:30 Pauze

Sessie

10:45 Vervolg OPEX toepassen in de praktijk

door Rob van Gorkom

Sessie

12:30 Lunch

Sessie

13:00 Aanpakken en interventies met praktijk casuïstiek

Operational Excellence kent vele verschijningsvormen. Van opleidingen tot Black Belt tot het doen van Kaizen verbeterwerken en complete transformaties. U maakt kennis met verschillende interventiemethodieken en werkvormen en de voor- en nadelen van elke aanpak. Aan de hand van praktijkcasuïstiek laat Van Gorkom zien hoe u uw eigen OPEX traject kunt ontwerpen of aanpassen.

Rob van Gorkom

Rob van Gorkom is Master Trainer en Senior Adviseur bij het Nyenrode Lean Institute en Lean Management Instituut. Hij verzorgt Masterclasses op het gebied van Lean en adviseert diverse organisaties in hun Lean transformaties. Na een carrière in de financiële zakenwereld werd hij consultant en de laatste jaren specifiek op het gebied van Operational Excellence en Lean Management.

Sessie

15:30 Pauze

Sessie

16:00 Praktijkcase IKEA door Chris van Heusden

IKEA staat bekend als een van de vijf meest succesvolle bedrijven in de wereld. Oprichter Ingvar Kamprad leefde ‘continu verbeteren’, en dat zie je terug in alles wat IKEA doet. Chris vertelt over de Lean-reis van IKEA en hoe hij met zijn collega’s in verschillende processen het steeds beter probeert te doen.

Chris van Heusden

Chris van Heusden werkt als Country Recovery & Quality Manager bij IKEA Nederland. Chris heeft zijn roots liggen in de Horeca als international chefkok. In deze branche is de uitdaging om alles perfect en optijd op het bord te krijgen. Dit is een echt proces. Toen Chris bij IKEA FOOD werkte, heeft hij geleerd om dit op grote schaal uit te voeren. Omdat klanten/gasten echt in zijn DNA zit, heeft Chris binnen IKEA ook de rol als Shopping experience / Easy buying country manager vervuld. Enige jaren geleden is hij echt gegrepen door LEAN (o.a. bij de HEMA). Met enthousiasme en passie helpt hij zijn collega’s hoe ze vanuit klantwaarde hun processen kunnen verbeteren.

Sessie

17:30 Afsluiting

Organisatie

Locatie

Nyenrode Business Universiteit
Straatweg 25
3621 BG Breukelen

Vragen?

Voor vragen kunt u contact opnemen met Aletta Martens:

alettamartens@vakmedianet.nl
088 - 5840 721

Volg Logistiek

Nieuwsbrief Logistiek

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.